La Babysitter si sceglie

Introduzione

Questa piattaforma include il sito internet, il dominio, il sottodominio, i sotto-domini, la proprietà intellettuale, il software e tutti i servizi online offerti e prestati da Helpee un marchio di Helpee Services OÜ. Helpee è il nome commerciale e un’iniziativa online di: Helpee Services OÜ – “Società a responsabilità limitata” (di seguito: “Helpee”, “Noi”, “la piattaforma” e “nostro” con sede in: Sepapaja n.6, distretto di Lasnamäe, Tallinn, Harju county, 15551 ESTONIA Numero Registro delle imprese: 14112949, Numero di Partita IVA: EE101919252.

Termini e Condizioni

Termini e condizioni di utilizzo

Il presente regolamento disciplina le condizioni di utilizzo dei servizi offerti da Helpee sul sito www.helpee.it. I servizi e il sito saranno qui di seguito indicati anche come “Helpee.it”, “Helpee” o semplicemente la “Piattaforma”. Si prega di leggere attentamente queste Condizioni d’uso e l’Informativa sulla Privacy prima di utilizzare la Piattaforma. Potete trovare la nostra Privacy Policy qui. L’utilizzo della Piattaforma da parte dell’Utente costituisce accettazione di tutti i termini e condizioni del presente regolamento nonché accettazione dell’Informativa sulla Privacy. L’utilizzo della Piattaforma è consentito esclusivamente a chi abbia compiuto 18 (diciotto) anni di età e pertanto il suo utilizzo costituisce conferma della sussistenza di tale condizione soggettiva. Chi non accetta il presente regolamento non potrà utilizzare il Servizio offerto. Gli utenti rispondono a Helpee della violazione o dell’inadempimento del presente regolamento.

1. Termini di servizio

Helpee.it unisce gli Helper con coloro che richiedono lo svolgimento di un servizio di accudimento del bambino e prestazioni ad esso collegato La Piattaforma facilita e consente l’incontro tra soggetti che in maniera autonoma cercano o intendano richiedere una collaborazione finalizzata alla cura e all’assistenza del bambino (di seguito i “Richiedenti”) e le persone o professionisti disposte a eseguire detta prestazione o servizio sulla base delle loro competenze, capacità ed organizzazione (di seguito gli “Helper”). I Richiedenti e gli Helper verranno congiuntamente e di seguito indicati anche come “Utenti” o “Utilizzatori”. Il servizio o la prestazione eseguita dagli Helper verrà di seguito indicata come “Servizio”. Gli utenti di Helpee stipulano automaticamente un libero accordo direttamente con altri Utenti ritenuti idonei a fornire e/o eseguire il Servizio richiesto, senza intervento diretto o mediato di Helpee, che non partecipa mai e in nessun caso ai singoli accordi intercorsi tra gli Utenti. Helpee non ha alcun obbligo di controllo sulla qualità, sui tempi, sulla legalità dei Servizi richiesti, offerti, pattuiti; Helpee non risponde in nessuna maniera della soddisfazione delle aspettative o meno degli utenti o di qualsiasi altro aspetto (questo vale anche per le recensioni che verranno inserite dagli utenti). Helpee non garantisce sulla qualità degli Utenti, sia Helper che Richiedenti, e declina ogni responsabilità nei casi di non correttezza, non veridicità e di non affidabilità delle informazioni fornite dagli stessi, sia per quelle immesse sulla Piattaforma e sia per tutte le altre informazioni fornite al di fuori della Piattaforma, anche in occasione dell’esecuzione del Servizio da parte dell’Helper. Spetta esclusivamente al Richiedente valutare se un determinato Helper sia la persona, azienda o organizzazione adatta allo svolgimento del Servizio e viceversa vale per l’Helper. Quando un Utente inserisce la richiesta di un Servizio per conto di un terzo, si ritiene che l’Utente abbia ottenuto preventivamente l’autorizzazione da parte del soggetto terzo. Helpee non interviene in alcun modo nell’accordo economico o in qualsiasi altro tipo di accordo, scritto o verbale, tra gli Utenti. Helpee non è un’agenzia di collocamento (nè può essere in alcun modo considerata tale) e Helpee non svolge nessuna attività di mediazione o intermediazione e né collegate. Helpee non è altresì qualificabile, né equiparabile, a qualsiasi titolo alla stregua di datore di lavoro per gli Utenti. Gli Helper incaricati dai Richiedenti dello svolgimento della prestazione o del servizio non sono lavoratori subordinati, ma lavoratori autonomi, anche occasionali, vincolati esclusivamente dagli accordi conclusi con i Richiedenti e dall’osservanza del presente Regolamento. Helpee non prevede provvigioni mensili sulla retribuzione dei candidati presentati e da Voi scelti: il rapporto stipendiale e’ diretto tra Voi e le operatrici o Helper contattati, ai sensi degli artt. 4, comma 1, lett. c) e 6, comma 1, lett. f) del D.lgs. 10 settembre 2003, n. 276. Eventuali diversi accordi statuiti tra gli Utenti al di fuori della Piattaforma non rientrano nel presente regolamento, né varranno a modificarlo, e costituiranno un rapporto del tutto indipendente ed estraneo al servizio offerto da Helpee.

2. Recensioni

 Helpee prevede che gli Utenti che hanno utilizzato il Servizio, siano essi i Richiedenti della prestazione o del Servizio o siano essi gli Helper, forniscano una recensione al termine dell’esecuzione del Servizio. La reciproca recensione determina la comunicazione a Helpee.it dell’esecuzione del Servizio per la quale Helpee non è comunque e in nessun caso responsabile. Le recensioni sono a cura degli Utenti e non coinvolgono Helpee. Gli Utenti dichiarano espressamente di escludere Helpee dall’essere responsabile del contenuto dei giudizi e delle recensioni. Helpee non interviene nelle valutazioni degli Utenti, tuttavia si riserva il diritto discrezionale di non pubblicare o di rimuovere valutazioni non rilevanti o recanti contenuti offensivi, discriminatori o che comunque violino in ogni modo leggi o regole di buon costume, ovvero il presente regolamento.

3. Iscrizione e account

Per usare la Piattaforma, al momento della registrazione l’Utente accetta i termini indicati nel presente regolamento di utilizzo. In fase di registrazione l’Utente deve fornire a Helpee, attraverso la procedura di iscrizione, i dati necessari alla sua identificazione (in via esemplificativa e non esaustiva il suo nome e cognome, il numero di telefono, il suo indirizzo di domicilio e l’indirizzo di posta elettronica). Affinché l’Utente possa utilizzare la Piattaforma, Helpee creerà per ogni utente registrato un account e fornirà a ciascun Utente una password di accesso scelta dall’Utente e che non potrà mai essere letta da Helpee. Ogni Utente non potrà avere più di un account attivo. Ogni Utente è responsabile della tutela e della segretezza della propria password e si assume l’esclusiva responsabilità di qualsiasi attività o azione correlata all’utilizzo del proprio account.

4. Modalità di fruizione del Servizio

Helpee prevede una modalità gratuita di utilizzo del servizio (denominata “FREE”) ed una modalità a pagamento (denominata “formula Premium”). La modalità FREE consente all’utente di iscriversi al servizio, di pubblicare online il proprio annuncio/profilo e di consultare tutti i profili degli altri iscritti. La modalità FREE permette di inviare un numero limitato di messaggi privati ad altri iscritti o di rispondere limitatamente a quelli ricevuti.. La modalità PREMIUM permette di inviare un numero di illimitato di messaggi privati ad altri utenti iscritti o di rispondere illimitatamente a quelli ricevuti, permette di usare funzionalità a “valore aggiunto” come la funzione “SuperMessaggio” che consente di inviare un messaggio a tutti gli Helper che rispondono a criteri selezionati a monte dall’utente e consente di accedere a tutte le funzionalità per le quali è richiesta la registrazione “Premium” per un numero limitato di giorni come da tabella dei prezzi consultabile direttamente sulla piattaforma.

5. Modalità Premium

L’utente può registrarsi a servizi addizionali della piattaforma Helpee, servizio “Helpee Premium” che comprendono in via non esaustiva: messaggi illimitati, utilizzo di funzionalità avanzate, accesso integrale; mediante il pagamento di una somma di denaro indicata nella tabella prezzi che sarà mostrata all’utente durante l’utilizzo dei servizi di Helpee. L’acquisto sarà ultimato dopo che l’utente avrà completato l’intera procedura d’acquisto e dopo la ricezione sulla sua casella postale di una mail che lo avviserà del completamento del suo ordine che riporterà i dati di fatturazione fornitoci dallo stesso in fase di registrazione e il servizio acquistato, ovvero: prezzo comprensivo di IVA, tasse e durata del pacchetto per il quale il servizio “Helpee Premium” sarà disponibile e utilizzabile dal cliente. Tutti i prezzi dei servizi a pagamento acquistabili sul sito Helpee sono sempre comprensivi di IVA ed eventuali tasse, eventuali nostri e ovvi errori potranno essere corretti prima o dopo la conclusione dell’acquisto e eventuali spese di rimborso/storno dell’importo addebitato al cliente non graveranno sul cliente. I nostri prezzi potranno essere soggetti a modifica, sconti, altre offerte di natura commerciale (coupons, codici sconti) o adeguamenti fiscali del Paese (ad esempio adeguamenti IVA) in ogni momento e senza nessuna comunicazione preventiva agli utenti di Helpee.

6. Condizioni e Modalità di Pagamento

Una volta concluso l’accordo tra Richiedente e Helpee, ai fini del successivo pagamento del Servizio “Helpee Premium”, l’utente dovrà fornire le informazioni necessarie (es. i dati della propria carta di credito/debito,) attraverso i Payment Services Provider fornititi e gestiti direttamente da: PAYPAL o PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A and Stripe Payments UK, Ltd. (“SPUKL”), Stripe Payments Europe, Ltd. (“SPEL”) (SPUKL e SPEL denominati anche “Stripe”) che sono inoltre responsabili del buono esito della transazione e della segretezza dei dati finanziari forniti dall’utente. La procedura di pagamento avviene su servers esterni a Helpee e di proprietà di Paypal o Stripe (a seconda della modalità di pagamento scelta dall’utente) e i dati personali o le informazioni finanziarie fornite dall’utente (numeri carta di credito/debito, nome/cognome, etc) vengono trattati secondo le ultime e più sicure procedure di criptazione dei dati. Le necessarie e ultime misure SSL (Secure Sockets Layer) sono adottate dai nostri partners PayPal e Stripe sui quali gli utenti Helpee portano a termine la transazione monetaria.

7. Annullamento del Servizio

 E’ facoltà del Richiedente, in caso di necessità, annullare in qualsiasi momento la sua iscrizione alla Piattaforma. Tale facoltà deve essere esercitata attraverso idonea e temepestiva comunicazione da inviare per e-mail a Helpee all’indirizzo di posta elettronica disattivazioni [at] helpee.it . Helpee si impegna a rimuovere il nominativo dell’Utente e tutti i dati ad esso collegato dai propri database elettronici. Fermo in ogni caso quanto previsto dagli articoli 9 e 10 del presente regolamento, in caso di annullamento del Servizio, Helpee non potrà essere ritenuta responsabile in alcun modo né tenuta a risarcire eventuali pretese degli Utenti. Tali pretese potranno essere avanzate esclusivamente nei confronti dell’altro Utente con cui si è raggiunto l’accordo ai sensi delle vigenti disposizioni di legge.

8. Eventuali controversie tra Utenti

Helpee è estranea a ogni eventuale controversia, contestazione, richiesta di risarcimento di danni (effettivi e/o consequenziali) di qualsiasi tipo e natura, conosciuti e sconosciuti, derivanti o in qualsiasi modo connessi con l’esecuzione del Servizio che dovesse insorgere tra gli Utenti. Helpee non è pertanto tenuta a risarcimenti o rimborsi di qualsiasi sorta e natura nei confronti di alcuno degli Utenti. Fermo in ogni caso quanto previsto dagli articoli 9 e 10 del presente regolamento, resta salva la facoltà di ogni Utente di rivolgersi all’Autorità giudiziaria per avanzare eventuali pretese (ad es. pagamenti ritenuti dovuti, rimborsi e/o risarcimenti) esclusivamente nei confronti dell’Utente con cui si è raggiunto l’accordo.

9. Helpee comunità aperta

La Piattaforma può contenere profili, sistemi di posta elettronica, blog, bacheche, recensioni, aree chat, newsgroup, forum e/o altri servizi di messaggistica o comunicazione che consentano agli Utenti di comunicare con altri Utenti. È possibile utilizzare questi strumenti solo per inviare e ricevere messaggi e materiale che abbiano un unico e specifico rilievo in relazione al Servizio offerto dalla Piattaforma. Helpee non è responsabile delle informazioni o del materiale pubblicato dagli Utenti in qualsiasi area della Piattaforma. Come espressamente indicato sulla Piattaforma, gli Utenti non possono scambiarsi numeri di telefono, indirizzi e-mail o altre informazioni di contatto durante la fase di conclusione dell’accordo tra il Richiedente e gli Utenti che rispondono alla richiesta di Servizio. Gli Utenti, in via esemplificativa e non esaustiva, non possono inoltre:
  • fare spamming, ingiuriare, molestare, minacciare o altrimenti offendere e/o violare i diritti degli altri Utenti;
  • pubblicare, scaricare, distribuire o diffondere qualsiasi materiale diffamatorio, osceno o illegale;
  • utilizzare il Servizio per scopi illegali;
  • utilizzare il Servizio per pubblicità di qualsiasi tipo o per qualsiasi scopo commerciale che non sia strettamente connesso alla prestazione o servizio richiesta e/o offerta;
  • scaricare file che contengano software o altro materiale che violi i diritti di proprietà intellettuale di terzi;
  • caricare file che contengano virus, trojan horse, file corrotti o qualsiasi altro tipo di software che possa arrecare danno agli Utenti o a terzi;
  • condurre o inoltrare sondaggi, concorsi, newsletter o altri meccanismi a piramide;
  • spacciarsi per altra persona o consentire a qualsiasi altra persona o entità di utilizzare la propria identità per effettuare una prestazione o un servizio o parte di esso;
  • scaricare qualunque file inviato da un altro Utente che non possa essere legalmente distribuito tramite il Servizio;
  • far intendere o affermare che proprie dichiarazioni siano concordate o sostenute da Helpee senza aver ottenuto il suo preventivo consenso scritto;
  • utilizzare qualsiasi robot, spider, manuale e/o processi o dispositivi automatizzati di data crawl o altri reti;
  • l’hacking del servizio, dei suoi server o delle reti collegate;
  • diffondere e/o scaricare contenuti offensivi e/o dannosi, che fomentino razzismo, fanatismo, odio o formulare minacce di qualsiasi tipo contro qualsiasi soggetto o gruppo di soggetti;
  • indicare un indirizzo di posta elettronica, un numero di telefono o un indirizzo di abitazione o di ufficio nel proprio profilo e/o nella bacheca di lavoro;
  • offrire uno scambio gratuito e presentare poi una richiesta di pagamento.
Il Servizio non può essere utilizzato a favore o per conto di un’altra società o sito web o servizio. Link (ad esempio collegamenti ipertestuali) ad altri siti web eventualmente inseriti nel Servizio non costituiscono approvazione da parte di Helpee di questi siti o del loro contenuto e Helpee non è responsabile del loro contenuto.

 10. Dati

I “dati” sono tutte le informazioni o i materiali che gli Utenti di Helpee forniscono per connettersi, registrarsi e utilizzare la Piattaforma. Ciascun Utente è responsabile delle proprie informazioni. Helpee provvede esclusivamente alla distribuzione on-line e alla pubblicazione delle informazioni necessarie per l’utilizzo della Piattaforma, senza assumere alcuna responsabilità in merito alla veridicità o correttezza delle informazioni e dei materiali forniti dagli Utenti, i quali ultimi garantiscono, impegnandosi a risponderne a Helpee, che le informazioni fornite:
  • sono veritiere, complete e non fuorvianti;
  • non riguardano furti d’identità;
  • non violano diritti d’autore, brevetti, marchi, segreti commerciali o altri diritti di proprietà;
  • non sono in conflitto con norme di legge, ordinanza o regolamento;
  • non sono diffamatorie, calunniose, minacciose o moleste;
  • non contengono pornografia o elementi dannosi per i minori;
  • non contengono virus, “trojan horse”, “worm”, “time bomb” o software destinati a danneggiare e/o interrompere sistemi, violare dati o informazioni personali o arrecare in altro modo danni agli Utenti e/o a Helpee.
Gli utenti concedono a Helpee il diritto non esclusivo, in tutto il mondo, irrevocabile e trasferibile (attraverso canali diversi) su tutti i diritti d’autore, diritti di pubblicità o qualsiasi altro diritto in merito alle informazioni fornite in qualsiasi forma, al fine dell’attuazione e del miglioramento del Servizio.

 11. Esclusione di responsabilità

Helpee, compreso tutto il contenuto, il software, le funzioni, i materiali e le informazioni rese disponibili o fornite in connessione con essa, è fornita nello stato in cui si trova. Gli Utenti riconoscono ed accettano che, nella misura massima consentita dalla legge, l’intero rischio derivante dall’accesso e dall’uso della Piattaforma, dei Servizi e dei contenuti collettivi, è a loro esclusivo carico. Helpee non riconosce ed è totalmente estranea a: (a) tutte le affermazioni, garanzie, dichiarazioni o avalli riguardanti il Servizio e le transazioni ivi contemplate fornite dagli Utenti, comprese tutte le garanzie, dichiarazioni o promesse implicite di commerciabilità, idoneità a uno scopo specifico e di non violazione di diritti di terzi; (b) tutte le garanzie implicite che derivano dal corso delle trattative tra Utenti nonché dall’esecuzione della prestazione o servizio;  e (c) tutti gli obblighi, impegni, diritti, richieste o rimedi per atto o fatto  illecito che derivino o meno da una negligenza della Piattaforma. Helpee non garantisce che le funzioni contenute nella Piattaforma soddisferanno le necessità degli Utenti o saranno disponibili, ininterrotte o senza errori, né è responsabile per la sua interruzione, compreso, tra l’altro, il funzionamento difettoso del sistema o altre interruzioni che possano influire sul ricevimento, elaborazione, accettazione, completamento o definizione dei Servizi e/o delle transazioni. Poiché Helpee non è parte degli accordi tra gli Utenti, qualora sorga una controversia tra loro, ciascuna delle due parti coinvolte, accettando il presente regolamento si impegna ad esonerare Helpee da ogni responsabilità in caso di rivendicazioni, pretese e richieste danni (effettivi e conseguenti) di qualsiasi tipo e natura, conosciuti e sconosciuti, sospettati e non sospettati, divulgati e non divulgati, derivanti da, o in qualsiasi modo connessi a, tali controversie.

 12. Manleva

Gli Utenti si impegnano a liberare, difendere, manlevare e tenere Helpee e le sue eventuali affiliate e consociate, e i loro amministratori, funzionari, direttori e dipendenti, indenni da e contro qualsiasi pretesa, responsabilità, danno, perdita e spesa, inclusi, senza limitazione, ragionevoli onorari legali e contabili, derivanti da, o in qualsiasi modo correlati a (a) l’accesso o l’utilizzo del Servizio o la violazione dei presenti Termini da parte dell’Utente; (b) qualsiasi delle seguenti azioni svolte dagli Utenti: (i) l’interazione con qualunque altro Utente (ii) la definizione del contenuto concordato con altri Utenti relativo ai termini della prestazione o del Servizio da ricevere o da prestare; (c) qualsiasi lesione, perdita o danno (per risarcimento danni, diretto, accidentale, consequenziale o altrimenti) di qualsivoglia genere che sorga in collegamento con o come risultato dell’esecuzione della prestazione o del servizio.

 13. Diritti di proprietà intellettuale

La proprietà intellettuale (©) di tutte le forme di informazione (tra cui loghi, contenuti redazionali, foto, codice HTML) pubblicate su www.helpee.it è di Helpee. La Piattaforma e il marchio commerciale Helpee e il logo di Helpee sono di proprietà di Helpee. Tutti gli altri marchi, marchi di servizio, loghi e/o nomi commerciali sono di proprietà dei rispettivi proprietari. Non si possono copiare e/o utilizzare questi marchi, loghi o nomi commerciali senza il previo consenso scritto del proprietario. Non si possono rimuovere, alterare né oscurare le informazioni relative a diritti d’autore, marchi, marchi di servizio o altre informazioni di diritti proprietari incorporate o presenti nel sito, nei servizi o nei contenuti collettivi.

14. Durata, modifiche e cessazione

Le presenti condizioni di utilizzo hanno vigore dalla data di accettazione da parte dell’Utente, coincidente con l’iscrizione alla Piattaforma di Helpee.it, fino al momento in cui il servizio offerto tramite la Piattaforma Helpee venga cessato da Helpee o dall’Utente stesso secondo quanto indicato di seguito. Helpee si riserva il diritto di cessare o sospendere la fornitura dei servizi a sua esclusiva discrezione, senza preavviso e in qualsiasi momento. In particolare, Helpee ha il diritto di interrompere o sospendere il servizio anche prima della comunicazione della cessazione del rapporto derivante dall’adesione alle presenti condizioni di utilizzo in caso di violazione dei termini del presente regolamento o in caso di comportamento inappropriato e/o offensivo. In ogni caso Helpee si riserva il diritto di intraprendere le opportune azioni legali. L’utente avrà la facoltà di cessare il presente rapporto per qualsiasi motivo e in qualsiasi momento inviando una richiesta in tal senso a disattivazioni [at] helpee.it La cessazione o sospensione della registrazione alla Piattaforma non determina la cessazione o sospensione dei Servizi già concordati (e non ancora eseguiti) tra il Richiedente e l’Helper, a meno che ciò non sia espressamente previsto. Al momento della cessazione, tutti i diritti e gli obblighi delle parti ai sensi delle presenti condizioni di utilizzo termineranno, ad eccezione degli obblighi già assunti in precedenza e non ancora adempiuti, che resteranno per ciò espressamente validi. Helpee si riserva il diritto, a sua esclusiva discrezione, di modificare la Piattaforma ovvero di modificare le presenti condizioni di utilizzo in qualsiasi momento. Nel caso in cui Helpee dovesse modificare i presenti termini, le modifiche saranno pubblicate e comunicate sul sito ovvero la variazione sarà notificata all’Utente sulla casella di posta elettronica da quest’ultimo indicata all’atto della registrazione. Continuando ad accedere o a utilizzare la Piattaforma dopo la pubblicazione o la notifica di una modifica, l’Utente indica di accettare i termini e condizioni modificati.

15. Newsletter

Helpee ha il diritto di informare gli Utenti, tramite newsletter sulle nuove funzionalità e aggiornamenti della Piattaforma Helpee. Accettando il presente regolamento gli Utenti prestano il proprio consenso a ricevere dette informazioni.

16. Legislazione e Foro

I rapporti in oggetto sono sottoposti alle leggi estoni e alle norme dell’Unione europea. Fermo quanto detto ai punti che precedono in merito all’esclusione di qualsiasi responsabilità da parte di Helpee da intendersi integralmente richiamato nella presente sede, per eventuali controversie è esclusivamente competente il Tribunale di Tallinn.

CONFERMO DI AVERE LETTO E COMPRESO LE CONDIZIONI GENERALI SU ESPOSTE, CHE ACCETTO NELLA LORO INTEREZZA.

Ultima modifica: Tallinn, 21 Settembre 2016

INTRODUCTION

Allow us to introduce ourselves. This Platform, including the website, subdomains and the services offered, are provided by Helpee. Helpee is a commercial brand and an initiative of: Helpee Services OÜ – Private limited company (cfr. “Helpee”, “we”, “us” and “our”) Sepapaja tn 6, Lasnamäe district, Tallinn, Harju county, 15551 ESTONIA Registered under company number: 14112949, VAT number: EE101919252.
The website is accessible via the following domain names: www.helpee.it The following parties are active on our website “User”: Any individual who visits our website, regardless of whether this is intended only for informational purposes and/or to actually use the marketplace. (cfr. “you”, “yours”) Access to our Platform is available to every User. Certain functionalities of the platform are only available upon registration, provided that the eligibility requirements are meet. The user shall become either: “Babysitter”or “Heper”: a User who sells his services as a occasional and autonomous babysitter/helper on our Platform under the conditions set forward in the Babysitter’s agreement  “Family”: a User who wants to issue an assignment on our platform. Our platform is only presumed for occasional babysitters or helpers, which are to be distinguished from a professional babysitter. Helpee considers the User an occasional babysitter if (cumulative conditions): The work does not exceed eight hours per week; The work is not a “manual nature”; (to be distinguished from household chores.) The work is not professionally ordered.

THE CHARACTERISTICS OF A NOT INTERMEDIARY PARTY.

At Helpee, we have created an efficient method to link up A SEARCHING FAMILY WITH AN AVAILABLE BABYSITTER or HELPER. HELPEE NOT ACTS AS AN INTERMEDIARY PARTY BETWEEN THE Babysitter AND the FAMILY. BOTH THE Babysitter AND THE FAMILY REMAIN INDEPENDENT PARTIES AND ARE RESPONSIBLE FOR THEIR RESPECTIVE BEHAVIOUR ON THE PLATFORM. A REGISTRATION AT HELPEE DOES NOT create a relationship of employment and none a relationship of authority. The APPOINTMENT of a babysitter/helper entails certain legal obligations for the families. These legal obligations may differ from country to country. Helpee aims to provide sufficient and accurate information on the website so that the families are compliant with these obligations. IT IS UP TO THE FAMILY TO CHECK WHETHER THE PROVIDED INFORMATION IS STILL UP-TO-DATE. The family remains solely responsible for the compliance with all legal obligations.  

ABOUT OUR AGREEMENTS.

These Terms and Conditions of Use (the “Terms”) govern every possible use of the Platform and offered services. The Terms, Babysitter’s or Helper’s agreement, Privacy Policy and any additional terms that the User agrees to, as discussed in the chapter “Entire Agreement”, are referred to together as the “Agreements”. The Agreements constitute all the terms and conditions agreed upon between the User and Helpee and supersede any prior agreements in relation to the subject matter of the Agreements, whether written or oral. A complete and up-to-date version of the Agreements can be found on the platform. By using the website, the User acknowledges and agrees on the immediate and binding application of our Agreements. The User who cannot agree with the Agreements is expected to discontinue the use. Derogations from our Agreements are only valid when they are the result of prior and mutual agreement confirmed in writing. In that case the specific Agreements only apply inasmuch as they derogate from the present Agreements. The remaining stipulations included in these Agreements shall remain fully in force. Helpee preserve the right to unilaterally alter the Agreements at all time. These unilateral changes do not give rise to any form of compensation. Any modification of the Agreements shall only have a forward effect. In any event, we advise the User to regularly reviewour Agreements for possible modifications.

REGISTRATION.

ELIGIBILITY REQUIREMENTS

You represent and warrant to us that: (a) if you are a natural person, you are at least eighteen (18) years of age or, if you are under eighteen (18) years of age, you have obtained the consent of your parent or legal guardian to your execution of this Agreement and use of the Helpee Service in the manner prescribed by Helpee; (b) you are eligible to register and use the Service and have the right, power, and ability to enter into and perform under this Agreement; (c) the name identified by you when you registered is your name or business name under which you offer goods and services. We require a registration in order to participate on the platform. The registration requirements may differ depending on the type of User. Each user is only entitled to one User-account with the same functionalities. Multiple registrations under different user names will lead to a restricted platform-access. We provide an online form for the purpose of registration. This registration form will ask you for (quite a few) personal details, such as your name, last name, address, telephone number not mandatory as well as your registation status (Helper or Parent). Certain information may be absolutely necessary to mention in order to complete the registration. Clicking on “Register” you accept this Terms and Conditions, Privacy Policy of Helpee. All requested data is required to be complete, sufficiently specified, up-to-date and accurate, and updated upon changes immediately. Helpee reserves the right to demand proof of the User’s identity and of the authenticity of the details provided in the course of registration. We may request the sending of written documents for the purpose of registration and verification. The User must refrain from: Communicating deliberately false or incorrect information; Registration under a false identity or an existing identity of another person; Impugning the honour and good name of a natural or legal person. We are aware that a highly sensitive treatment of all personal data you submitted to us is of great importance to you. Please rest assured: all information provided by you will be handled in the strictest confidence in accordance with our Privacy Policy. We reserve the right to select the people who can register on the Platform and are, in other words, authorized to decline a registration without giving any reason.

USER-ACCOUNT AND LOGIN DATA

Each User-account is strictly personal and therefore unique. The User must guarantee the confidential use of his User-account. The right to use a User-account, and any action to this effect, cannot be transferred to a third party. The User remains in any case exclusively responsible for all acts performed under his User-profile. The User is required to report any suspicion of a compromised user-account. We will take the necessary actions in order to restore confidentiality. The User specifies a user-name and a password in the course of registering. You must keep these login data confidential and store them safely from access by unauthorized third parties. It is not permitted to disclose these details to third parties (including other subscribers or members), unless prior and explicit written consent from Helpee has been obtained. The User remains in any case exclusively responsible for all actions performed by way of his user-account. If you lose your login data, or if you discover or suspect that your login data are being used by an unauthorized third party, you must report this to us immediately to Helpee so that appropriate measures can be taken.

USE OF THE PLATFORM

RIGHT OF USE

Each User receives a limited right to access, use and display the Platform, including the database and its content. The scope of this right of use, such as the accessible features and functionalities, may vary depending on the registration of the User and additional subscriptions of the User. This right of use is granted by way of a limited, non-exclusive and non-transferable license. This license is revocable at any time. This license is subject to these Terms and does not entitle the User to download, copy, sell, redistribute, transmit or (sub)license or exploit in any way, in whole or in part, the Platform and/or the underlying database and content. We provide a user-friendly platform that is safe and sound for every User. We take all reasonable measures that are necessary to ensure the proper operation, safety and accessibility of our Platform. This includes measures on both preventive and curative levels. In case of a known safety breach, Helpee will immediately inform the User about the actions to be taken. Yet, we cannot give any absolute guarantee in this regard, and one must consider our actions as an obligation of means. Every use of the platform is at the one’s own risk. This means Helpee bear no liability for damages resulting from malfunctions, interruptions, defects or harmful elements of our website, regardless of the existence of force majeure or external cause. We reserve the right to restrict and/or interrupt at any time the access to our website, even without prior warning. We basically only take these measures if such is justifiable due to circumstances, but this is, however, not an absolute requirement. Helpee aims to offer Users a high-quality platform by providing regular maintenance activities and updates. Such operations will only be undertaken within the hours of reduced activity on the Platform, unless the situation justifies otherwise. The timeframe during which maintenance activities are carried out is outside of any calculation of accessibility and smooth operation. Maintenance activities should not be announced in advance, nor give rise to any kind of compensation. The User declares to take notice of the required specified hardware (browser), software and telecommunication facilities as clearly communicated by Helpee. The User must also have a (broadband) Internet connection. It is the sole responsibility of the User to take all possible measures to have access to our Platform and its functionalities.

PROHIBITED ACTIVITIES

Any use of the Platform should be in accordance with these Terms as well as the applicable law, the rights of third parties and the generally accepted principles of Internet usage. Any other usage is strictly prohibited and will immediately terminate the license to use the Platform granted under these Terms: Keeping Helpee a safe and friendly environment is important both for both you and us. In addition to the other restrictions outlined in these Terms, you agree that you will not:
  • use the Platform for any purpose that is illegal, that is beyond the scope of its intended use or that is otherwise prohibited in these Terms;
  • use the Platform in any manner that could interfere with, disrupt, negatively affect or inhibit other Users from fully enjoying the Platform, or that could damage, disable, overburden, impair or compromise the functioning and the security of the Platform in any manner.
  • use robots, spiders, crawlers, scrapers or similar data gathering and extraction tools to access the Platform or to extract data;
  • send any unsolicited or unauthorized advertising, spam, chain letters, junk mails, solicitations, promotional materials or similar variations;
  • stalk other members or try to convince them of your political or religious views;
  • use or attempt to use another User’s account without authorization;
  • attempt to circumvent any content-filtering techniques we employ, or attempt to access areas or features of the Platform that you are not authorized to access;
  • provide false information upon registration.

PLATFORM CONTENT

The content on our platform is determined both by us and by our Users. We attach great importance to the quality of information and expect so from our Users and third parties who deliver content. Users and third parties that upload content on the Platform acknowledge and confirm that they upload the content at their sole and exclusive responsibility. They therefore must ensure that they do not upload or otherwise make available content that (non-limitative list): Is considered inappropriate, illegal, offensive, misleading, obscene, or otherwise objectionable (the content does not necessarily have to conflict with the applicable law or the rights of third parties to be regarded as inappropriate); May refer to and/or encourage conduct that would be considered a criminal offence; Infringes other people’s intellectual property or portrait rights; Harm or may harm other Users, for example through the spread of harmful software such as computer viruses, Trojans horses, malware, worms, time bombs and cancelbots. That being said, we cannot guarantee the quality of information on the website. It is possible that the information is not exhaustive, not sufficiently accurate and/or not really useful. We are not liable for (direct and indirect) damages the User may suffer as a result of the information available on our website. We have no obligation to monitor the content prior to its publication on the website. We can check the content after uploading but this certainly does not automatically happen for all content. Please make sure to upload your content onto the appropriate webspace, under the right (sub-)title and accompanied by any comprehensible information that seems reasonably required. If the above conditions are not met, we are entitled to delete and/or to move the content in whole or in part. We kindly ask the User to inform us if content on our website appears to be in breach of the applicable laws, violates any rights of third parties and/or is simply not acceptable. Helpee shall react with appropriate measures as soon as possible. Such measures may contain the partial or total removal of the information. We will not offer a refund of a purchase price if the content is the subject of a purchase though the ground for removal is attributable to Purchaser. Our website contains content that can be downloaded. Each download from our website is always at a User’s own risk, and such download does not engage our liability in any way. Damages that result from loss of data or from harm to a computer or computersystem fall completely and exclusively under the User’s responsibility.

EXCESSIVE USE

You must ensure that the infrastructure of the Platform is not overloaded due to excessive use. In the event we deem your use excessive beyond reasonable limits, at our sole discretion, we will inform you thereof and you commit to take all necessary and reasonable steps to reduce your use. If the overload is of a structural nature you agree, upon our written request, to enter into mediation in order to find a solution. We reserve the right to suspend our obligations under these Terms as we deem necessary to preserve the quality of Platform use for other Users.

TERMINATION AND SUSPENSION

Helpee retains the right to temporarily suspend and/or permanently terminate the right of use if the User is in breach with our Agreements, with the applicable legislation, with the rights of third parties or with generally accepted principles of Internet use. If Helpee decides to terminate or suspend the right of use on the basis of aforementioned grounds, such measures may be taken without prior notice if Helpee deems such action to be required. The User who considers the imposed measures to be inappropriate or unfounded must bring this to Helpee’s notice within fifteen (15) calendar days after the action has been taken. Helpee will take the User’s arguments into account without being obliged to nullify the initial action(s). The User has no right to request any refund or compensation for the measures that have been taken. Helpee will also terminate the right of use and remove the user-account at a User’s explicit request. The User must exercise this right by means of a written and signed request to Helpee thereby proving a legitimate identity. The request shall be send by post or by e-mail at info@helpee.it. Helpee shall respond to your request within fifteen (15) working days. A termination of the right of use includes the deactivation and denial of access to the user-account and subsequently all services and functionalities. A termination of the right of use does not automatically imply the removal of the registered user-account and the deletion of all related data related therewith. We may have to keep some of your data when it is necessary to preserve the proper operation of our Platform or when it is required by law.

PLATFORM PURCHASES.

The User can register to our additional paid services “Premium Account” by completing the online purchase-procedure and confirming the purchase through payment. As soon as we receive the purchase, we provide an order confirmation to the email address you have provided. This order confirmation means the activation of the additional features and functionalities associated with the additional subscription, for the duration specified by the User. The use of our website implies that parties expressly acknowledge that electronic forms of communication do lead to valid agreements. This is in accordance with the Act of March 11, 2003 on electronic communications. All parties recognize and confirm that an ordinary, digital or electronic qualified signature is not an essential proof requirement.

RATES

We offer our services at the rates that are notified for each advertisement. Our rates are expressed in euro and included VAT and other taxes. Obvious errors in our prices can be corrected after the conclusion of the agreement. Any additional costs that are made clear in advance are to be borne by the User, such as costs due to the use of certain payment methods. We have the right to change its rates at any time, but we commit ourselves to apply the rates as indicated on the Platform at the time of the subscription or its renewal. The new rates will be applied for every future paid subscription and/or renewal of an existing subscription. Price changes resulting from changes in tax rates are always borne by the User. We reserve the right to err. We are not bound by pricing which is clearly affected by a mistake or error. Consequently we possess the possibility to correct clear or obvious errors regarding the pricing after concluding the agreement.

PAYMENT CONDITIONS

Each payment shall be immediately and fully handled at the time of purchase. We accept all major valid and internationally accepted credit cards and electronic payment as indicated on our Platform. Helpee and her payments partners take all reasonable measures to ensure the security of your online transactions. Our main concerns are loss or theft of your identity or financial information. The use of top accredited payment partners and credit card issuers listed on the platform provides such necessary security and confidence. The secure system (PAYPAL  PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A) and Stripe Payments UK, Ltd. (“SPUKL”), Stripe Payments Europe, Ltd. (“SPEL”) (SPUKL and SPEL together collectively referred to as “Stripe”) are responsible for the further processing of the payment. This closed security procedure processes your bank details always in an encrypted manner. The necessary security measures through SSL are provided. Be also aware that we use fraud detection services from PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.) and Stripe Payments Europe, Ltd. reserve the right tocancel or suspend any account in case of fraud warning. Helpee will automatically terminate the access to features and functionalities that are the subject of certain additional paid subscriptions as soon as the agreed period of access has expired. We do not allow any refunds if the User does not use his subscriptions nor if the access to the Platform is wholly or partially and temporarily or permanently restricted or prevented in accordance with the Article 5. 

RIGHT OF WITHDRAWAL

LIABILITY.

Helpee is only liable for any imputed serious or repeated minor contractual and/or non-contractual breach caused in the performance of its obligations under this agreement. This liability concerns the actions of Helpee’s directors, employees, legal representatives and engaged third parties. This liability is limited to direct damages resulting from the shortcomings, and can never exceed the value of the corresponding purchase. Helpee is in no way liable for any indirect damages. Indirect damages are any kind of consequential damages, lost profits, financial or commercial losses, increasing the overall costs, increased personnel costs, real and/or potential damages or loss suffered by Users. This list is only indicative and certainly not exhaustive. Helpee does not exclude its liability in case of fraud or wilful misconduct on the condition that the fraud or wilful misconduct is attributable to Helpee. The liability for bodily injury and death is excluded to the extent legally possible. Helpee, its directors and employees are in no way liable for the actions and the resulting damages caused by its Users and/or third parties. The User is solely liable in case of contractual or non-contractual breach attributable to him that compromises the liability of Helpee and/or causes damages, losses and expenses (including legal fees) to Helpee. The User must take all necessary measures to indemnify Helpee from those adverse effects. If Helpee is prevented to fulfil all or part of its obligations to the other party due to circumstances beyond its control, there will be force majeure. Helpee is in that case entitled to suspend its obligations for the duration of the force majeure. The User is exclusively responsible if his behaviour effectively causes damage to the Helpee is not liable for any form of loss and/or damage to the interests of the User or a third party if Helpee acts in accordance with the Agreements. Helpee also expressly excludes any liability arising from the conduct of its Users. Users, Babysitters Helpers and Families must keep Helpee harmless against any claim of third parties relating to a contractual and/or non-contractual breach attributable to the users and that (may) incur the liability of Helpee and/or its several collaborators. This obligation includes informing Helpee on each step in the claim, taking all the necessary defensive measures and bearing the consequences of the outcome.

WHAT ABOUT MY PRIVACY?

Helpee processes personal information from the Users of its platform. This is necessary to ensure the proper functioning of the Platform. The quantity of such information differs as more actions are performed, for example after registration. Depending on the quality of the information, it is possible that a natural person can be identified. As of that moment, we are collecting and processing personal data. We consider the protection of your privacy and the safety of your personal data very important. That is why we have made every effort to inform you as completely as possible concerning the processing of your personal data in our company. We refer you to our Privacy Policy. Each assignment is always handled with the utmost care for confidentiality. We have clear written agreements with our Babysitters/Helper in order to ensure this. It is up to our Babysitters/Helper to commit to their obligations. If they don’t do so, you can rest assured that we will take all appropriate measures with regard to the Babysitter/Helper, such as their suspension or removal from our database. The obligation of confidentiality is an obligation that works on both sides. It is also the responsibility of the Family to ensure that the risk for a breach of confidentiality stays as limited as possible. The Babysitter/Helper only receives the necessary texts and does not know the Family’s identity. Our entire system has also been designed in such a way that it is not possible for the Family to detect your identity, either directly or indirectly. It is prohibited to poach or attempt to establish business relationship with Familys outside the platform.

INTELLECTUAL PROPERTY

Creativity merits protection, which is provided by intellectual property rights. Such rights also apply to our website and its content. By “content” we understand the whole broad category of photos, video, audio, text, ideas, notes, drawings, articles, etc. All this content is protected by copyright, software and database rights, industrial design rights and other applicable (intellectual) property rights. The technical character of our website itself is protected by copyright, software rights and database rights. Our trade names are alsoprotected by the applicable trade name and trademark laws. These rights remain in full with the entitled party. Each User receives a limited right of access, use and reproduction of our platform and its content as necessary for the proper functioning of the website. This right is granted by way of a non-exclusive, non-transferable license. We therefore ask our Users not to use and/or to make changes to the intellectual property rights as described in this article, without the prior and written permission of the entitled party. The intellectual property rights we have enumerated also protect the content uploaded by Users and by third parties. By uploading content on our Platform, you grant us non-exclusive, transferable, royalty-free and worldwide license for the use of it. This license is only granted to guarantee the proper technical and efficient operation of our Platform. If an assignment is awarded to the Helpee, then the Helpee always has the right to modify and translate the protected works as necessary to perform the assignment.

APPLICABLE LAW

Our Terms are exclusively governed and interpreted in conformity with Laws of the Estonia. Disputes fall within the jurisdiction of the courts of the judicial district of Tallinn. If any provision of these Terms shall be deemed unlawful, void or for any reason unenforceable, then that provision shall be deemed severable from these Terms and shall not affect the validity and enforceability of any remaining provisions. The parties undertake to replace any invalid provision with a valid provision that is in its economically desired sense and purpose as close to the invalid provision as possible. This also applies to contractual loopholes. Every disclaimer of liability by Helpee must always be given the broadest possible interpretation. The headings that we use in our Agreements are always purely illustrative and bear no legal significance. Helpee may, at any time and without further ado, transfer or assign its rights or obligations under these Terms towards a subsidiary or a third “acquiring” party. The acquiring party will, in this event, take over the rights and obligations that arise under this agreement and be fully responsible for the further implementation thereof towards the User. Helpee will inform the User about such a transfer of contract in due time. Such transfer does however not require a prior consent of the User and does not give rise to any compensation. We find your opinion really important. We try to ensure that our Platform and the services we offer function as correctly as possible, but we are not always able to notice shortcomings or other problems. Therefore we kindly ask you, as a User, to communicate to us any useful comment or complaint. This can be done using the following e-mail address: [ info at helpee . it ] We will do everything in our power to provide a useful answer to your complaint or comment, as quickly as possible.
Last Review: Tallinn, September 21, 2016
OLIVIA, LA TUA ASSISTENTE VIRTUALE Chatta su Messenger